Sealskin innoveert klantenservice met Odyssee Mobile

Sneller en beter maatwerk met de mobiele digitale werkbon.

Sealskin levert hoogwaardig sanitair voor de badkamer. De onderneming verkoopt uitsluitend via de detailhandel, maar verzorgt wel zelf de installatie en reparatie. Een tiental gespecialiseerde buitendienstmonteurs werken dagelijks op locatie bij klanten in heel Nederland. Tot voor kort gebruikte de technische dienst van Sealskin papieren opdrachtbonnen.

De communicatie ging vooral per fax, e-mail en telefoon. Sinds juli 2010 is Sealskin echter overgestapt op een compleet digitaal en mobiel buitendienstsysteem. Sealskin kent nu twee soorten digitale werkbonnen; voor het inmeten van nieuwe installaties en voor reparaties en onderhoud.

Deze innovatieve field service software van Odyssee Mobile leidt tot grote verbeteringen in de kwaliteit én de snelheid van de service.

Servicesoftware voor maatwerkinstallaties
Bij maatwerkinstallaties worden alle maten ter plekke ingevoerd in het mobiele digitale klantenservicesysteem. Bovendien maakt de buitendienstmedewerker foto’s van de situatie, als visuele referentie. Alle informatie wordt mobiel via GPRS/ UMTS naar het hoofdkantoor verzonden. De afdeling Planning kan direct aan de slag met het inplannen van de opdracht en het bestellen/produceren van onderdelen.

Beter geïnformeerde Buitendienst voor service en reparatie
Als het gaat om een reparatieverzoek, belt de klant met de winkel waar hij het sanitair gekocht heeft. De winkel noteert het probleem en geeft alles door aan Sealskin, die alle benodigde informatie meteen in het systeem zet. Zodra de informatie in het planning systeem van Odyssee Mobile zit, wordt alles één op één doorgestuurd naarde de buitendienst monteur.

Doordat er geen tussenstappen meer zijn, neemt de kwaliteit van de communicatie toe. De buitendienstmedewerker ziet op zijn mobiele werkstation alle details over de installatie zelf en de uit te voeren herstelling, zodat duidelijk is welke onderdelen precies nodig zijn. Bovendien kan hij ‘terugbladeren’ naar de winkelinformatie waar de eindklant alles heeft gekocht en waar hij de herstelling heeft aangevraagd.

Zo wordt bijvoorbeeld duidelijk of de klant eerder klachten had en of hij zijn reparatieverzoek misschien bij meerdere winkels heeft neergelegd.

Persoonlijke service met digitale ondersteuning
Met het moderne field service softwaresysteem worden de buitendienstmedewerkers ook de ogen en oren van de marketingafdeling. De monteur noteert ter plekke de aanwezige apparatuur en achtergrondinformatie over de klant. Ook voegt hij foto’s toe van het geleverde werk.

Deze informatie is later zeer waardevol. Bij elk nieuw contact met de klant kan de servicemedewerker de informatie op zijn scherm bekijken en de klant ter zake kundig adviseren. Een verrijking van het after sales- en marketingsysteem!

Voordelen van de digitale werkbon voor de klant
Met de mobiele servicesoftware neemt de kwaliteit van de dienstverlening sterk toe. De maatwerkopdrachten worden sneller en zorgvuldiger uitgevoerd. En waar het vroeger bij een klacht 2 à 4 dagen duurde voor een servicemonteur ter plaatse was, staat nu binnen 24 uur na de melding een servicemonteur voor de deur!

Die bovendien perfect op de hoogte is van het probleem en exact de juiste spullen bij zich heeft. De field service software voor de buitendienst zorgt dat de dienstverlening van Sealskin nu nóg beter aansluit bij de hoge kwaliteit van haar producten.

Bron: Sealskin






Peiling

Mijn voorkeur gaat uit naar...
Bekijk resultaten

Categorieën

Tags