Drie designprijzen voor Twinline 2 van Artweger

Artweger en de Twinline 2 sluiten het jaar 2010 af met een veelvoud aan onderscheidingen.

De afgelopen weken werd de innovatieve douche-bad combinatie met drie design awards onderscheiden, de laatste prijs was voor Goede Vormgeving op 2 december 2010.

iF product design award 2011
Er waren 2.756 aanmeldingen uit 43 landen. Zij hadden allen een doel: de iF product design award 2011 in de wacht slepen, die eind november in Hannover werd uitgereikt.

Onder de winnaars van de internationale deelnemers is dit keer ook de gerenommeerde Oostenrijkse douchefabrikant Artweger. Zij werden onderscheiden voor het innovatieve productdesign van de Twinline 2.

Concept
Het concept van de Twinline 2 is een combinatie van een volwaardige douche met een volwaardig ligbad. De douchedeur loopt tot aan de bodem van het ligbad waardoor de instaphoogte slechts 17 cm bedraagt. Dit vergemakkelijkt het in- en uitstappen aanzienlijk.

De douchedeur gaat naar binnen open, zodat de Twinline 2 ondanks zijn dubbele functie niet meer plaats vraagt dan een traditioneel ligbad.

Al deze bijzondere functies gecombineerd in een uitstekend design, heeft voor de Twinline 2 nu geleid tot de onderscheiding van de IF Product Design award.

Het afgelopen jaar kon Artweger de juryleden al eerder overtuig en met de stoomdouche Body + Soul.

Derde onderscheiding 2010
Voor de Twinline 2 is de IF Award 2011 de derde designonderscheiding dit jaar. In Oktober werd deze combinatie met de LifeCare Award voor “bad & wellness innovatie 2010” onderscheiden.

Na deze prijs volgde een plaats op het podium bij de wedstrijd “goede vormgeving”, die de Duitse Designer Club ieder jaar uitreikt. Passend bij het motto van het event “ieder goed idee verdient respect”, werden uit 570 inzendingen in acht categorieën steeds de drie beste gekozen.

Daarbij kon Artweger de zilveren medaille in de rubriek ‘product’ in ongvangst nemen.

Bruno Diesenreiter
“Wij verheugen ons over deze onderscheidingen en zien ons daardoor in onze ondernemingsstrategie bevestigd, met innovatie designsterke producten de badkamer op te waarderen”, bevestigd de directeur van Artweger Bruno Diesenreiter.

“Voor consumenten zijn deze objectieve boordelingen door experts belangrijke beslissingscriteria voor de keuze van hun badkamerinrichting”.

Bron: Artweger





Peiling

Mijn voorkeur gaat uit naar...
Bekijk resultaten

Categorieën

Tags